torsdag 14. februar 2008

Jeg har funnet en bunke gamle mønstre

Jeg har begynt å hekle et bølgeteppe. (Ripple blanket)
Kan egentlig ikke å hekle, men gjør et forsøk. Her kan du se hvor langt jeg har kommet.
Det gjenstår mye, for dette skal bli et stort teppe.




Jeg har fått en bunke gamle mønstre etter min bestemor.
Her kan du se noen bilder av dem.



Kanskje en hjemmestrikket bikini hadde vært noe.
Tør ikke tenke på hvordan den blir etter en svømmetur.



Mange gode råd og tips til strikkingen.


Her er et gammelt sokkemønster til babysokker.


Her ser du et alternativ til å sy sammen på skuldrene.



Fransk hælfelling.



Norsk hælfell.



Noen gode råd.


5 kommentarer:

Anonym sa...

Så artig med de gamle mønstrene du har fått tak i.

RajaPia sa...

Så fin den jentekåpa var!

Mammadragen sa...

æ har en kollega som skal vise meg kordan det går ann å strikke sammen for og bakstykke - trodde alltid at æ fikk mekke dem sammen med den store synåla mi :) flott blogg forresten - kommer igjen :)

Maskemamma sa...

Den gåbort-kåpa var bare nydelig! Skulle gjerne hatt mønsteret til den? Artig med slike gamle mønster forresten, har et par slike babysokker liggende fra når jeg var så lita. Vesla fikk god nytte av dem, og ennå tror jeg de holder til ei lita jente til!

gletting sa...

Jeg har noen sånne jeg også. For å være ærlig så har jeg brukt dem mye, og ei gammal strikkebok fra 1946 var inspirasjon for meg da jeg ga ut ei strikkebok for snart 10 år siden. Men jeg ser at det er noen som selger oppskrifter som ikke er deres egne, og det kan da ikke lønne seg i lengden? Fint at du nevner det i forbindelse med lueoppskriften. Morsom lue, så den kommer jeg til å strikke til barnebarna mine. Hilsen Grete