søndag 1. mars 2009

Central park hoodie






Endelig er jakka ferdig. Jeg startet den 22. januar og ble ferdig den 19. februar. Den var veldig enkel og grei å strikke. Kjøpte meg en omgangsteller for å holde orden på når flettene skulle krysses. Ellers gikk det greit å lese og forstå det engelske mønsteret. Den ble strikket i 3 tråds Rauma ullgarn på pinne nr 4.



Jeg har faktisk kjøpt garn til ei slik jakke til i rødt garn av typen Smart superwash. Så det er bare å sette i gang.

Samtidig har jeg startet på et langtidsprosjekt. Jeg hekler bestemor ruter til et lappeteppe. Fargene er skikkelig 70 talls retro. Gul, grønn, orange, rød, gul, brun, turkis og lilla. Er nesten litt lei etter 6 lapper så det spørs når dette teppet blir ferdig....

5 kommentarer:

Bente sa...

Hei Trude! Takk for koselig kommentar på bloggen min for en stund siden! Har ikke oppdaget den før nå... Koselig at du likte puta mi! Jeg har desverre ingen oppskrift på den, bare heklet ivei og prøvde meg litt fram... Så utrolig mye fint du har strikket, har sittet og tittet nedover i bloggen din! Og det bølge-teppet er helt nyyydelig!!! Finnes det en oppskrift på det? Er det greit at jeg viser det på bloggen min? Skriver selvfølgelig at det er du som har heklet det og linker til bloggen din!

A ¤ R sa...

Hei!
For ei nydelig jakke!!
Hvor har du fått tak i oppskrifta hen? Den vil jeg veldig gjerne strikke!! :)

lise sa...

Superflott! Jeg har hatt denne på listen min en god stund men den må visst enda ligge og modne.

Herlig blogg du har!

anniken sa...

Hei :)
Jeg lurer fortsatt på hvor du har fått tak i denne oppskrifta hen?
Har VELDIG lyst til å strikke denne!! :)
Hilsen A ¤ R

Trude sa...

Hei Anniken!
Ser nå at du har spurt om det før. Beklager at jeg ikke svarte den gang. Men nå skal du i alle fall få svar. Her har jeg kjøpt mønsteret:
http://www.interweavestore.com/Knitting/Patterns/Central-Park-Hoodie.html

Det er på engelsk. Men er ikke noe problem å forstå det. Er noen sider man kan bruke som hjelp også.

http://www.strikkeoppskrift.com/engelske-ord-og-uttrykk

http://www.knittinghelp.com/videos/decreases